Fyscoachen, tillika Paleo tjejen och flickan från norr inspirerade mig att baka en chokladkaka, när jag i onsdags var så rastlös att jag ville krypa ur skinnet. Detta trots att jag vet att min mage inte är vidare förtjust i dadlar och att kokos inte är en smak jag älskar.

Dadlarna fick vara kvar i smeten, men kokosflingorna tog jag helt enkelt bort! Jag tror dock att konsistensen blir ännu mer kladdkakslik med dessa flingor kvar!

20130405-123036.jpg

Det som e jobbigt med denna kaka är att den måste stå i kylen, efter tillverkningen, i MINST en timme! Hallå, en timme är ju en hel evighet om det vankas choklad och med tanke på hur den smakade, så vill man helst inte vänta en minut efter att kakan stått i ugnen!

Men har du lite tid över, ett stort sug efter choklad och kan vänta en timme på härligheten? Baka då för sjutton. Receptet finner ni här!

 

